Zapraszamy w 2025 r. do zapoznawania się z informacjami zamieszczanymi w ramach cyklu „Prawnik radzi”.
W części 7. odpowiadamy na pytanie:
Nie jestem zadowolona z wykupionej w biurze turystycznym wycieczki. Czy mogę złożyć reklamację?
Odpowiedź:
Tak, możesz złożyć reklamację. Niezadowolenie z wykupionej wycieczki, jeśli nie spełniła ona warunków umowy, uprawnia do złożenia reklamacji do biura podróży. Reklamację należy złożyć w miarę szybko, najlepiej od razu po zauważeniu problemu, a najpóźniej w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej. Reklamację taką najlepiej przygotować na piśmie, w którym wskażesz co nie zostało zrealizowane zgodnie z ofertą lub też jakie inne, niezawinione przez Ciebie okoliczności, spowodowały Twoje niezadowolenie. W reklamacji możesz żądać obniżenia ceny za wycieczkę lub też świadczenia zamiennego (np. obniżonej ceny na inną wycieczkę).
Cykl „Prawnik radzi” realizowany jest w ramach edukacji prawnej. Zadania publiczne finansowane są ze środków otrzymanych od:
– miasta Opola,
– powiatu kędzierzyńsko – kozielskiego,
– powiatu oleskiego.
